الأربعاء، 20 يونيو 2012

مواقف مضحكة للعرايس ليلة الدخلة ج3



العروسة الاولى

كان يوم نكد بسبب الفستان كان مكشوف شويه يعنى شويتين

 ياختى وانا كنت معرفا وقلتلو انا هلبس على وضعه كدا

 بدون بضى كارينا بس هو افتكرنى بهرج ومكنش مصدق

 انى هلبسو كدا

ولما جه يستلمنى من الكوافير كانت المفاجة الكبرى

فرج عليا الناس اى الانتى عملا ده احنا متفقناش

على كدا وانا اقوله لاانا قولتلك قلى كنت فكرك بتهرجى

 قولتلو هو الكلام ده فى تهريج كلمه منى على كلمه منه

انهرت ورحت رفعه بوكى الورد اخبطه فى دماغه

وامشى من قدامى ومش راحه معاك الفرح وانا هروح البيت

 عند ماما واناومش عيز اشوفك ودخت
وكان هيغمى عليا البنات لحقونى وقعدونى على الكانبه فى الكوافير

 وبتديت اقلع الطرحه واشد فى شعرى وسبوووووووونى انا مش عيزا ه

بقا مش عارف يعمل اى لقيته جه وجاب صاحب الكوافير

 وقاله ده فستنها رحمه عن غيره انا بيجيلى ابشع من كدا

 المهم الراجل هدا شويه ولقيته جاه وقلى جنب ودنى

 ينفع كدا انتى فجأتينى انتى حلوه من غير حاجة
 
واول مره اشوفك بحاجة مكشوفه كدا دا انا جوزك مكسوف ابصلك

عينى مكسوفه تبصلك يابنتى الجمال ده بتاعى

انا وبس مكنتش اتوقع ان جسمك وبياضك بالشكل دا

انا مش عارف دانا بيتهيقلى علبال لما اروح البيت تكونى خلصتى

 منى فقولتلو اشمعنا قلى من كتر الناس الى هتكلك بعنيهم

ربنا يعدى اليوم على خير 

بس اى انا الكلام ده مرضنيش ومش قدره انسى

 كسفتى قدام الناس فى الكوافير دا قبل مايجى

 ويعمل الى عمله الى يعرفنى ولى ميعرفنيش بقا مستغرب

 على طلعتى ولا نجمه سنما

وهو يجى ويزعقلى ويحرجنى قدام الناس عكنينت على

 ورحنا الاستوديو والصور بقى مش عارزه اقولكم

 كل بوز بوز وفى الزفا كل مافتكر الموقف عنيا تدمع

 وعايزه اعيط نفسى صعبانا عليا وعليكو بقا

 لما دخلنا القاعه بقا مش عارف يعملى اى عشان يرضينى 


واحنا بنرقص سلو بقا يشلنى ويلف بيا القاعه

 والفستان يطير البنات تصوت ويصقفو وكان يوم بجد مميز 


العروسة التانية

قبل الفرح بيوم اختى قالتلى العروسة لازم تروح تعمل حمام مغربى و ساونا

 و الكلام ده المهم روحت جهاز الساونا كان بايظ و قعدونى

 فيه لما تلجت و انا فرحى كان فى الشتا ء و بعدين جابوا الليفة المغربى

و يحكوا فيا لحد ما عورونى و جسمى كله اتملى جروح

و مفيش اى حاجة بتطلع لأن انا اصلا مكنتش محتاجة

 المهم جيت تانى يوم مفروض اروح لهم

 و كتب الكتاب كان 3 عصرا قلت مش رايحة

 و لغيت معادى معاهم و قعدت ادور على كوافيرة لحد الساعة 12 الظه

ر لسه محدش فتح و فضلت اتصل بواحدة فين و فين على ما ردت

 و جت لى البيت و خلصتنى فى السريع اهم حاجة ان انا كنت

عاوزة فورمة و هى عملت حاجة تانية خالص

 و اخواتى ملحقوش يعملوا حاجة خالص

 و كان يوم مطرة جامدة و الفستان اتطين من تحت

 بس الحمد لله عدت

العربية بقه اللى مفروض تيجى تاخدنا مجتش اتارى

 صاحبها عمل حادثة و هو جى على حسب 

ما قال و مردش علينا على الموبايل

المهم كنا متفقين مع ميكروباص عشان

 تودى الجيران و تجيبهم فى اليوم المطر ده

 فركبنا معاهم و معرفتش اركب الميكروباص بالجيبونة

 خليتها معايا و لبستها فى الشارع من تحت الفستان

 و بعد الفرح قعدنا ندور على تاكسى عشان يودينا الفند

ق لأن كل المعازيم خلعوا بعد كتب الكتاب على طول

 بسبب سوء الأحوال الجوية 

بس المهم عدت و كان يوم جميل بس ممطر و عاصف


العروسة التالتة


انا يوم فرحي حصلي موقف تمااااااااااااااااام اوي

 بعد ما لبست وخحلصت ميكب والطرحة

 وكنت فلة اوي كل اللي في الكوافيلر اعدوا يقولوا ايه الجمال دا

 احنا كنا 11 عروسه يومها ويقولوا انتي احلي واحدة طالعة

 من تحت ايد الكوافيرة وكلام من دا

 ابص ياختي انتي وهيا فجاة الفستان والبدي الابيض

 عليهم بودرة لونها احمر رهيبة متنتورة في كذا حتة ف الفستان

وكل دراعي ابيض ف احمر وهاتك يا عييط وصاحبة الكوافير

 قعدت تقولي الله اكزبر ايه اللي بيحصلك دا

 واتفرجوا بقي البنات اللي ف الكوافير واختي وبنت خالي

وبنت خالتي وصحابي كله ماست فوطة باريال ويغسلوا في البدي

 والفستان وانا لبساهم لغاية ما شالوا اللون الاحمر

 دا بس ايه كنت مبلولة جدا وبعدين الكوافيؤة جبتلي

كرسي وقعدتني وشي ف الحيطة عشان محدش يبصلي اصل بيني وبينكوا

 كنت موزة اخر حاجة واللنسس الرصاصي

 كانت عاملة شغل والروج الاحمر والبوكيه الاحمر

 كانوا منطقين الفستان موت وبعدين جوزي جه

وروحنا الستوديو الاقيه وسط مااحنا بنتصور يقولي

انتي مبلولة كده ليه والمصور قعد يضحك علينا وعدت

ورحنا القاعة يا فتوكاتي بغد السلو الاولي واحدة صاحبتي

 ماكنتش مصدقة انها شايفاني بالفستان الابيض

قعدت تبوس وتحضن فيا وهب فردة الحلق

وقعت وكا اللي علي الاستاج يدور ع الحلق

 ولا حياة لمن تنادي قمت جايبة الطرحة لقدام وعدت وكان احلي يوم في هعمري


العروسة الرابعة


انا بغير على جوزى جدا و هو كان مصمم يجيب رقاصة فى الفرح

 و انا معترضة المهم جابها

و من ساعه ما شفتها فى الفرح وانا بعاملها بقرف مش عارفه ليه

الواحد ساعات بيبقى عليه حجات

خخخخخخخخخخ

المهم الست عماله ترقص بعيد عنى وانا مشمئزة ع الاخر

جت ترقص معايا بقا من حظها الاسود

ماسكانى من ايد و جوزى من ايد و بترقص معانا احنا التلاته عاملين دايرة 

و انا مش مركزة فى الرقص عينى على ايديهم

المهم ما عجبنيش الوضع روحت سايبه ايدها

 راحت ماسكه ايد جوزى التانية بدال ايدى

و هاتك يا رقص معاه و هو عامل فيها جنتل مش عايز يكسف الهانم


روحت انا عاتياهم ظهرى و ماشيه و خرجت من الدايرة

و كنت رايحة على باب القاعه

متسالونيش انا كنت رايحة فين ساعتها معرفش

لقيتهم بيقولوله الحق العروسة مشيت

راح حدف الرقاصة من ايده و جه يجرى ورايا 

و طالعة فى الفيديو ايه بالتفصيل ههىهههىهههى 


 

مدوناتي

يتم التشغيل بواسطة Blogger.

عن المدونة

جمالك سيدتى Copyleft © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template
تعريب : Abed